Szybka odpowiedz Pana Wojtka – rzecznika Orange i szybka riposta na odpowiedz.

Treść pytania można znaleźć tutaj

@Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
“Zmieniliśmy ofertę planów stacjonarnych kilka tygodni temu. Pisałem o niej tutaj. http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/entry/nowe-takze-plany-stacjonarne/ Pozdrawiam”
========================
Panie Wojtku
Bardzo dziękuje za informacje. Myślę , ze nie do końca zostałem zrozumiany. Pytałem o restrukturyzacje istniejących planów utrzymywanych w systemach informatycznych Orange’a. To , ze zmieniono ofertę planów stacjonarnych nie oznacza, ze pozostałe zostały de-aktywowane co oznacza, ze gro klientów wciąż korzysta ze starych planów, oznacza to , ze Orange wykłada ogromne sumy na mniej lub bardziej rentowne plany taryfowe a co gorsze utrzymuje te plany powodując duże trudności w przypadku migracji systemu billingowego do jak to określił v-ce Prezes Muszyński nowoczesnego narzędzia informatycznego. Migracja to tylko jedna z wielu implikacji w koszty utrzymania. W przypadku planów , dla których nie określono czasu trwania w regulaminie usługi, dopóki klient nie zrezygnuje nie ma mowy o jego de-aktywacji. Dlatego tez pytanie zadałem w kontekście wypowiedzi Prezesa Wituckiego na temat oszczędności. Orange wydaje ogromne sumy pieniędzy na inwestycje w nowy system , a jedna z największych barier są trudności w migrowaniu istniejącej oferty produktowej. Gdyby tak Orange bardziej aktywnie podszedł do tego tematu np poprzez złożenie klientom korzystającym ze starych planów nowej nawet bardziej korzystnej , wówczas korzyści było by więcej niż ewentualnych strat. Mam świadomość , ze swoim pytaniem wkraczam nieco w sferę strategii firmy, natomiast w tym przypadku nie potrafię się powstrzymać od komentarza bo spółka nic nie robi od lat w tym temacie. A można by zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Skoro Pan już wspomniał o nowych planach to pokuszę się o mały komentarz. Oczywiście znam plany , które zostały opisane pod podanym adresem. Z przyczyn oczywistych nie będę tu dokonywał analizy porównawczej jednak trzeba podkreślić , ze powyższa oferta jest mniej korzystna od VOIP , a to czym Orange powinien się wstydzić jest to , ze każe sobie płacić za połączenia ze stacjonarnych do sieci komórkowej Orange 33 gr. – czyli wewnątrz swojej sieci.

Leave a Reply